Nya arbetsuppgifter



Jag har nämnt i förbifarten att jag har nya jobbuppgifter och för att stilla er eventuella nyfikenhet, så tycker jag att vi reder ut det en gång för alla. Nu när jag ändå har börjat för flera månader sedan.
Så, vad innebär det? Jo, att jag efter cirka tio år inte längre jobbar med fosterfamiljer, utan med att först utreda organisationens utbildningsmaterial. Gör vi rätt? Är det relevant? Saknas något? Samt  framtida studier inom olika relevanta barnrättsområden. Lite svårt att förklara måste jag säga, men något sådant. Det här är nytt och en hel ny avdelning har skapats. Det är meningen att vi, och då menar jag organisationen, ska bli bättre, kunna göra mer för att bygga upp trasiga familjer, få bli en starkare röst åt dem som ingen lyssnar på och få andra organisationer och myndigheter att inse att tillsammans kan vi förändra mycket mer. Vi satsar inte bara lokalt, utan även nationellt och Afrika som kontinent. Omöjligt? Inte alls, för kontakter skapas och dörrar öppnas. Det kommer fortsätta att utvecklas på många sätt framöver.
Var nu inte oroliga att mina före detta arbetsuppgifter inte fortsätter, för det gör de. Pålitlig kollega har tagit över och fler personer tillkommer vår database med blivande fosterfamiljer och barn får nya familjer. 
Och, till slut, vad tycker då jag om denna förändring? Jag tror nog att jag var redo att ta mig an nya utmaningar. Nu kan mitt intresse av att ta reda på och skriva, blandas med min kunskap och mina erfarenheter. Det tar lite tid att hitta sin plats i det nya, men det går bra och känns helt klart spännande.

Kommentarer

Populära inlägg