En fjäder på golvet

Jag har aldrig varit någon person som älskat städer och vars högsta önskan varit att bo i huvudstaden. Jag är mer en på-landet-person. Jag tycker om lugnet och den frid som bara kan infinnas där. Doften av jord och skog samt öppna vyer och vatten är alldeles speciellt.


Här borta är jag ofta på landet, det är ju där de flesta personer jag arbetar med är. Jag tycker om att köra på de snäva, slingriga vägarna med alla dess utmaningar. Jag älskar att besöka hemmen och har många gånger funnit vackra ställen där jag mycket väl skulle kunna tänka mig att ha en stuga för långhelger och semestrar. Men jag vet inte riktigt om jag skulle klara mig utan alla bekvämligheter någon längre tid. Hämta vatten i dunkar på en skottkärra varje dag och tvätta kläderna för hand skulle vara jobbigt. Men allra mest skulle jag nog sakna duschen ... och förmodligen dammsugaren.
 
 
Jag kan inte hjälpa att tycka att hemmen ändå är otroligt charmiga. Helt befriade från färger och mönster som ska matchas och möbler som ska passa ihop. Att sedan se en och annan fjäder från en höna på golvet och känna doften av eld för matlagning gör det hela ännu bättre. Även om jag inte bor på landet, har jag tillgång till det och njuter i fulla drag!
 
 

Kommentarer

Populära inlägg