Inte förvånad över något


Ibland händer det att vi tar en tur till den lite större orten inte så långt från oss. Orten jag varit i massor av gånger, speciellt  å jobbets vägnar, men fortfarande kör fel i. Orten där centrum kryllar av folk, där knappast någon annan har samma hudfärg som jag. Orten där jag älskar att studera människor från alla bakgrunder du kan tänka dig. Fattiga, rika och mitt emellan. Orten där jag inte blir förvånad över något. Igår var vi där i lördagsärenden. Åter igen blev vi påminda om att vi är annorlunda. Kanske mer än de flesta. De udda, bleka med den skuttande bruna pojken, som dagen till ära vågade släppa sitt hårda grepp om de större, trygga händerna. Människor tittar, tittar och ler, tittar och undrar.
En lapp på bilrutan.
Hemfärd.

Kommentarer

Populära inlägg