Under 20-strecket


Äntligen! En kyligare dag som jag firat med att ha på mig jacka! Åtminstone en liten stund. Det var ju inte igår kan man säga. Är man som jag, min huskamrat och de internationella volontärerna uppvuxna i länder där riktig kyla är vardagsmat är det lätt att man ler åt vad som händer runt omkring när det råkar vara precis under +20-strecket. Tjocka tröjor, vinterstövlar och halsdukar åker på. Och visst klagas det och fryses. Själv är jag en riktig fryslök, men någon måtta får det vara :).  

Något som är ännu lustigare är hur väderleksrapporterna presenteras. Är det +27 C och över anses det vara varmt, medan graderna under +27 är milda. Detta har vi haft ganska så roligt åt många gånger, då åtminstone jag alltid trott att det är milt då snön smälter, eller? Jo, nog har vi olika syn på saker och ting. Trots att jag förmodligen anpassat mig till en hel del och på något sätt formats om till någon slags svefrikan, så verkar det som att det är vissa saker jag aldrig riktig kommer acceptera ;). 

Kommentarer

Populära inlägg