Utan skor


Jag fick ett e-mail där någon undrade varför min blogg heter Barfota med A-K. Ja, varför blev det egentligen så? Jo, jag vet precis hur tankarna gick. Jag ville och vill fortfarande berätta de där historierna från verkligheten, som inga reseböcker eller normal tursitresor reflekterar. Det som jag och de jag möter upplever. Inte alltid det fina, utan hur saker och ting verkligen är. Genom mina ögon. Utan skor blir allt mer sårbart. Stenarna känns under fotsulorna. Det är det jag vill, att också ni ska få vara med att erfara, uppfatta, märka, förstå... om ändå bara lite grand. Att jag sedan gillar att knalla omkring barfota följer med i bara farten! Och, A-K kan ju inte vara speciellt svårt att lista ut, om ni vet vad jag heter. Det är ju precis vad de allra flesta här nere kallar mig till vardags, så det känns ju också helt naturligt. 

Om ni vill, ta av er strumpor och skor och fortsätt följa mig på vägen.

Kommentarer

Populära inlägg