Nu får det bli ändring


Jag vill lyfta fram det goda och det positiva. Det är det jag hoppas, ber och tror att 2019 ska fyllas av. För är det något jag är riktigt trött på, så är det där som river ner, ger svarta, arga tankar och beteenden som skadar. Det är lika tröttsamt att tänka på att jag också dragit mitt negativa till stacken. Men, nu får det bli ändring. Inget nyårslöfte, men en förändring är nödvändig och nu när jag skriver ner detta, måste jag ju jobba på det. Jag vet att även jag kommer möta svårigheter under 2019, precis som alla andra, men jag ska göra mitt allra bästa att inte fastna där och istället se vad jag har.
Just nu, känner jag: 
Ø  förväntan. Kanske är det för att året är nytt och att jag inte kan låta bli att tänka på att vad som helst kan hända och att jag får vara med. Låter klyschigt, men mitt liv är mitt och jag tror att bra saker kommer ske. Jag är förväntansfull för att jag bestämt mig att se det goda och bra som finns i världen.
 Ø  spänning. Januari betyder att jag snart kommer få nya arbetsuppgifter, vilket jag inte kommer skriva om nu, men nog är det spännade alltid. Det kommer bli så bra.
 Ø  tacksamhet. Jag är frisk, tillhör ett arbets-team som är bättre än de flestas (tror jag iallafall), har människor omkring mig som får mig att må bra. Ja, jag är rik med andra ord.

Ø  glädje. Egentligen är det väl allt jag redan plitat ner. Men, något som gjorde mig lite extra glad imorses, var när jag och en kollega pratandes gick upp för trappan till hennes kontor, då en hel hög av centrets lite äldre, sommarlovslediga tjejer kom farandes för att ge Gott Nytt År-kramar.

Ja, det här var ju inte så svårt. Att tänka på förväntan, spänning, tacksamhet och glädje är ett steg på vägen. Det får bli min melodi.
                        Förväntan, spänning, tacksamhet och glädje. 

Kommentarer

Populära inlägg