Att använda sig själv som försökskanin


När jag sitter framför datorn i hettan och jobbar vidare med utbildningsmaterialet, så kommer jag över en hel del jag vill gräva ner mig djuare i. Ibland handlar det om icebreakers och energizers, de där aktiviteterna som vi antingen lär känna varandra av eller helt enklare blir uppiggade av när energin avtar. Jag kom över det här alldeles nyligen och tänkte använda mig själv som försökskanin, även om jag knappast kommer ta med det i själva kursen. 

En dag i mitt liv – berätta lite om dig själv

Det första jag gör på morgonen: som den morgonmänniska jag är börjar min dag inte sällan vid 04-04.30, så jag kan pyssla med mycket innan jag går upp på riktigt. Men först är nästan alltid min privata morgonandakt med Gud. Bästa starten. 


Frukost består av: 2 weetbixbitar med en näve mussli, russin och mjölk. I stort sett alltid.

Om jag har 30 minuter över för bara mig själv: det beror sig helt på när det är på dagen, men kan vara allt från att promenera, läsa någon bok, scrolla på mobilen, greja i trädgården, plocka med det som måste plockas med i hemmet och en massa annat smått och gott.  



Jag älskar att ha på mig: pyamas så klart.

Mitt favorit lunchställe: det måste vara hemma på altanen med god mat lagad av min låtsassyster M. Ingen stress och inga högljudda bordsgrannar. Finaste utsikten över träd, backar och Indiska oceanen långt där borta.



Jag missar aldrig ett avsnitt av: just nu ingenting. TV kollar jag inte alls på längre, även här gäller Netflix, men där följer jag nog inget heller för tillfället som är så bra att inget skulle kunna missas.

Så var frågorna slut. Inget revolutionerande, men lite småtrevligt ändå. 

Kommentarer

Populära inlägg