Överraskningar

Igår morse fick jag direktivet av avdelningschefen att ta en extra bil med några av kollegorna från kontoret. En stund senare fick jag sedan höra att vi skulle följa efter honom och inte alls åka till kontoret för avdelningsmötet vi alla visste skulle äga rum. Spekulationerna i bilen påbörjades givetvis direkt och även om vi gissade fel destination tror jag inte att någon blev besviken. Det blev en trevlig överrasknings- och uppskattningsfrukost på Wimpys en helt vanlig måndag! En bra start på veckan!


Varje dag är full av överraskningar, allt blir inte alltid som vi har planerat och visst kan det ibland vara tjusningen i tillvaron. Jag gillar att ha allt planerat och efter klockan, men har för länge sedan gett upp... eller rättare sagt fortsätter försöka att anpassa mig efter framför allt “African time”. Att inte ha kontroll över allt i tillvaron är både nyttigt och lärorikt, vilket är något jag ständigt får påminna mig om. Tänk vad mycket vi skulle missa och hur tråkigt livet skulle vara om allt vore förutsägbart!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg