Glädjeämnen

Det finns mycket i livet som kan ge oss ett leende på läpparna, mycket som kan ge glädje i vardagen. Det behöver inte vara något stort eller dyrt. Det finns så mycket runt omkring oss som kan få oss på bra humör eller ge en extra krydda på tillvaron. Vi blir glada av olika saker. Jag kan glädja mig alldeles otroligt över en fridfull promenad i naturen, medan det inte betyder så mycket för någon annan. Men å andra sidan betyder en extrautrustad mobiltelefon inte så värst mycket för mig, men kanske för dig. Vi är olika, vi tycker om olika omgivningar och olika saker. Jag tror nog att vi borde bli bättre på att värdesätta de små glädjeämnen vi har runt omkring oss. Kom ihåg att de alltid finns där även när tillfälligheterna runt omkring oss verkar svåra och problemen höga som berg.


Glädje kan vara att känna doften efter regn...
 
 
... eller att beskåda ett nyfiket barn på håll.
 
 
Ett väl bebott hem där en känsla av frid finns kan få mig att le...
 
 
... eller att dela god  mat i trevligt sällskap.

Kommentarer

Populära inlägg