Tänk att jag ...


Ibland får jag nästan nypa mig i armen. Tänk att jag får bo som jag gör! Att jag verkligen lever och har min vardag här, dit många bara drömmer om att få komma. Dit många använder sina besparingar för att kunna spendera någon vecka som besökare.

Tidigare idag över lunchen på verandan, då varma vindar svepte över bara ben, kom känslan över mig igen, så som den gör ibland utan förvarning. Tänk att jag ... En känsla av glädje och välsignelse. Tacksam över att jag trivs och att jag har allt jag behöver. Tacksam över att jag har människor kring mig som får mig att må bra. Tacksamhet över att jag då dagen är någorlunda klar kan se Indiska Oceanen från trädgården och att jag som känner mig mest levande i naturen har det så vackert runt omkring. Tacksam till Gud att han har placerad mig just här! 

Kommentarer

  1. Ja, att känna tacksamhet i livet är så viktigt! Och jag har kommit att uppskatta att läsa om ditt liv i Sydafrika! Riktigt god hjälp för att få perspektiv på livet i Sverige...

    SvaraRadera
  2. Perspektiv på tillvaron är viktigt, det är ju så enkelt att bara köra på i egna hjulspår och inte kika åt sidan ibland. Kul att du fortsätter läsa! God fortsättning!!!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också om där jag bor i Orange County Kalifornien men känner mig kluven ibland. Det är dumt att längta sig galen efter ett Sverige som inte är som jag tror... Men ju äldre jag blir ju mer kan jag känna en tacksamhet att mina barn får växa upp på ett ställe där man kan bada i havet, njuta av stranden och ha storstäder med kultur nära tillhands. Det är skönt att höra att du trivs där du är! Gott Nytt År på dig :)

    SvaraRadera
  4. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År 2014 och önskar att du får ha det lika gott nästa år. Du har förtjänat att njuta av allt detta som extrabonus för allt du gör dina medmänniskor :-)
    RonnyG

    SvaraRadera
  5. Gott Nytt År tillbaka till er också!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg