Gå emot strömmen



Idag träffade jag en riktigt inspirerande ung man. Vilken uppmuntran i ett samhälle där mycket destruktivt har blivit mer eller mindre norm. Denne kille, 20+ någonting, så annorlunda mot många andra unga vuxna i hans område. Han har trotsat  det som blivit så vanligt; att inte slutföra skolgången, att ta till droger och alkohol, att utföra våldtäkter på grund av att han är uttråkad, att sitta hemma och hopplöst göra ingenting alls .... listan kan bli lång. Istället har han utbildat sig för att själv få en bättre framtid, men det räcker inte där. Han och några till har på eget bevåg startat en motiverande klubb för ungdomar i högstadie och gymnasie-åldern, där de unga uppmuntras till vidarestudier och till att utveckla de egna talangerna för att känna hopp inför det som komma ska, istället för att göra det som fördärvar. Viktiga kontakter knyts, fler blir inblandade. Den unge mannen pratar passionerat om sina drömmar och den förändring han vill se hos dem som inte är så värst mycket yngre än han själv. Han har tagit det första steget, helt klart i rätt riktining. Jag kommer definitivt hålla ögon och öron öppna, för denne kille vill jag följa på avstånd. Han kan gå långt om han fortsätter följa sin vision! Men det jag fäste mig vid allra mest var hans vilja och passion att leda andra emot strömmen. Vi behöver absolut fler människor som han! 

Kommentarer

Populära inlägg