Inte längre masshysteri


Det är svårt att tänka att för fyra år sedan rådde värsta masshysterin så här års. Det var kanske inte så konstigt, då fotbolls VM ändå gick av stapeln här. Men nu ser det helt annorlunda ut. Iallafall jag har knappt sett något som påminns om detta spektakel som åter igen börjar om några få dagar, förutom då jag av misstag hamnat framför någon sportkanal på teve. Något pinsamt tycker ni nog, men häromdagen fick jag googla fram svaret om Sverige ingår i kampen eller inte. Hmmm, vad har hänt där? Brukade inte Sverige vara någorlunda bra en gång i tiden?

Man kan ju tro att det var Sydafrikas kommande medverkan i Brasilien som firades då ett gäng från oss och från andra organisationer intog sportsplanen i slutet av förra veckan. Ack, så fel. Detta var ytterligare ett sätt för oss att uppmärksamma barnsäkerhet och på samma gång få in pengar till de som arbetar med utsatta barn. Själva dagen var väl inte så välplanerad, med stämningen var hög och tävlingsandan fanns där, även om vårt taggade fotbollslag inte fick spela då det andra laget aldrig dök upp.  

 Uppvärmning i onödan?

 Ingen sporttillställning utan åtminstone en vuvuzela.

 Inte en tanke på att det var svenska nationaldagen, men flaggan är ju så mycket lättare att måla än den sydafrikanska.

 Nöje i väntan på bättre tider.  

Enda sporten vi beskådade var netball.

Tillslut och med risk av att bli nedbombad av kommentarer, så vill jag nu hälsa alla de tävlande lagen i världsmästerkapen: Må bästa lag vinna!!!!

Kommentarer

  1. Enligt en kompis som kollar på alla matcher i fotbolls VM så förlorade Sverige mot Portugal så vi kom inte med i finalen :( Så sportintresserad är jag att jag bara frågar andra hur det gick för Sverige i år... :) Men, Zlatan ingick inte i laget i år så det var synd. Ha en bra dag! Kram, Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, helt min stil. Varför titta när man kan fråga :). Frågade faktiskt någon idag och fick svaret att Sverige helt enkelt inte är bra nog. Anyway ..... kram tillbaka.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg