Slå ett slag

En regnig och småkylig vårkväll som denna, gör regnperioden sig verkligen påmind. Då soffan och filten lockar allra mest, känns en promenad ute i det fria väldigt avlägset. Jag som i vanliga fall inte tvekar att kränga på mig gympaskorna för att hika i naturen då tillfälle ges, kan trots ovädret slå ett slag för den förmånligt, upplyftande och frihetsgivande motionsformen. 

Utbudet av trevliga och natursköna leder finns det gott om i området, även om de helst nås med en begynnande bilfärd. 

 Det går  inte låta bli att känna spänning, då man vet vad som lurar i snåren. 

 Färgprakten i allt det gröna gör sig ständigt påmind. 

Naturen är frodig och det snirkliga växer fram mest överallt. 

 Stanna lite, titta, begrunda och njut!

Man vet aldrig vad som förväntas. Vad denna frukt heter och om den går att äta är ju frågan? En frukt är i alla fall stor som en vuxen persons huvud. 

Så, upp och hoppa! Röra på benen är aldrig fel. Om det bara vore ljusare, om jag hade regnkläder, om jag inte redan tagit på mig pyamasen .... och ögonlocken inte var så tunga. 

Kommentarer

Populära inlägg