Inte alltid lätt att passa in

Jag kan med egen erfarenhet lätt säga att som utländsk i ett land som förövrigt känns väldigt hemma, så är det ändå inte alltid så enkelt att smälta in. Stearinljusen på bordet, bara för att det är mysigt. Blommor och diverse plantor inomhus, för hemtrevnaden. Att sköta trädgårdsarbetet helt på egen hand, utan en trädgårdskille som fixar allt. Och så den där trilska brytningen, som jag inte ens orkar öva bort. Engelska med svensk brytning måste väl ändå vara rätt charmigt? Vad sägs om svart kaffe utan både mjölk och tre skedar med socker. Inte för att jag gillar kaffe, men ändå. Jag vet ju hur många andra dricker sitt.  Inlinesåkning är annat, som ingen sett förut. Kanske rullskridskor, men inte med hjul på rad. Och nu det senaste, cyklandet på något liknande en tantcykel gata upp och gata ner, upp och ner för kullarna. För det första så syns det väldigt få kvinnor på cyklar och de använder alltid jobbiga mountainbikes. 

Ja, det är ofta de där små grejerna som gör att man liksom inte passar in. Om det nu är det man vill.  

Kommentarer

  1. Snygg! Påminner mig om min gamla hoj som fick samma kulör i verkstan i bilse en gång för 100 år sen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, kommer allt ihåg din gamla. 🚲 Har redan blivit en del turer med min nya. Satsar på starka benmuskler i alla backarna.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg