Kaos

Kalla mig supertråkig, men jag tycker faktiskt om pappersarbete och har inget emot att skriva långa rapporter. Fast efter många timmars stillasittande framför en seg dator får även jag trötta ögon och en hjärna som känns mer eller mindre fyrkantig. Idag var en sådan dag. En kontorsdag.  De sista timmarna var koncentrationsnivån inte längre på topp och det var då jag så abrupt påmindes om stöket jag aldrig någonsin hinner med att reda ut. Vet inte riktigt vad som hände, jag tycker ju om ordining och reda. Timmarna räcker helt enkelt inte till för allt. Det sägs att hur det ser ut på ens skrivbord speglar hur det ser ut i ens inre. Så hur är det då när hela ens kontorsyta är kaos? Riktigt så illa tror jag dock inte att det är med mig personligen. Men nu när ni vet, så är jag ju tvungen att hugga in. En dag.


Kommentarer

  1. Hihi, jag gillar också kombinationen med kontorsjobb och utejobb! Mitt skrivbord var alltid stökigt just när jag höll på med något, och efteråt fick jag städa upp. Men jag hade besök på mitt kontor så jag var ju tvungen att hålla ordning :)

    SvaraRadera
  2. Kombination är härligt, Jennie! Fortfarande Inga framsteg för mig, men imorgon är en ny dag!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg