Inget ska gå till spillo

Nu känns det som att allt börjar falla på plats. Att allt återgår till det mer normala. Jag menar inte direkt den kaotiska världsbilden, men dock vår vattensituation. Regnet har anlänt! Även om vi egentligen skulle behöva konstant strilande vecka efter vecka, så att torra vattendammar fylls upp, så är det här alltid något.


Saltvattnet ur kranarna har försvunnit . Yes!!! Ni som är vana vid saltade vintervägar, vet att detta lätt leder till rost på bilar. Precis detta, fast annorlunda, hände även oss. Varmvattenberedaren slutade fungera och det visade sig vara elpatronen (??? element på engelska) som blivit trevligt rödfärgad.


Vi kallade på hjälp och medan beredaren tömdes utnyttjades självklart situationen, för inget vatten ska ju gå till spillo, så här i torktider. När B tyckte att växterna fått tillräckligt, var det hans tur att få sig en dusch i det ljumna vattnet.



Vatten är något vi vanligtvis tar för givet. Det är sådana här situationer som leder till att iallafall jag tänker till lite extra. Jag är förunnad. Jag är speciell, som alltid har tillgång till detta livsnödvändiga. Jag måste sluta slösa och inte använda i onödan. Vi är så många som måste samsas! 

Kommentarer

Populära inlägg