Att drömma sig bort en stund

Hur härligt är det inte att kunna få drömma sig bort en liten stund. Att få längta lite, för att sedan återvända till verkligheten igen. Jag kollar runt bland mina foton på laptopen, och ser så många fina platser jag hoppas få återvända till snart. Allra helst inom en snar framtid. 

Titta här, det är är sådant här jag saknar. Naturen och friheten den för med sig. Ibland djuren på avstånd. Att få se det jag inte ser varje dag. 

En disig morgon vid vatten är oslagbart. Fåglarnas läten och stillhet som nästan är overklig. 

Under vanliga omständigheter är jag inte så ofta på landet längre, men som jag längtar efter dessa vyer. Det tar mig till verklighetens Sydafrika, för det är så här de allra flesta ändå bor i mitt område. Här känner jag mig hemma.

Havet, vinden, doften. Att få sitta där och tänka, eller prata med en promenadkompis. Frid är ordet som beskriver det allra bäst.

Tät djungelmiljö under varm sol. Promenader i sådan här miljö går inte heller av för hackor. 

Eller, varför inte så här? Det storslagna slutar aldrig att kittla. Det påminner alltid om Guds gåvor till oss genom skapelsen.

 Nationalparkernas vidder och ”riktiga afrikanska” djur. Mer spänning än så här är rätt svårt att hitta. 


Ni som kan, fortsätt att njut av er relativa frihet, så fortsätter jag att drömma ett tag till. Jag försöker komma ikapp senare. 

Kommentarer

Populära inlägg