En tacksamhetslista


Ibland är det bra att riktigt tänka till vad man blir glad och tacksam av i tillvaron. Jag talar ofta om att inte ta saker och ting för givet, så ett sätt är att göra en liten lista för att på riktigt upptäcka alla de välsignelser som livet för med sig. Kanske ännu lite mer i de begränsadse tider vi  lever i nu.

Skulle vi skriva en list var, så skulle de se väldigt olika ut och det är ju själva charmen i det hela. Våra olikheter skulle visa hur unika vi ändå är. Testa gärna att plita ihop några tacksamhetsrader du också.

Här är ett axplock av vad jag är tacksam för just nu.

  • ·         Jag besökte blodcentralen igår och fick som tack för donerat blod en mjuk, röd filt. Den är uppackad och gör mitt skrivande så mycket mysigare (och varmare).
  • ·         Senare ikväll kommer presidenten hålla ett nytt ”familjemöte” som hans tal till folket kallas och kommer troligtvis ännu en gång ge oss information om striktare regler. Den tredje Covid-vågen härjar för fullt och den för tillfället värst drabbade provinsen når rekordhöga nummer av smittade. Mitt i allt detta, är jag otroligt tacksam över att där jag bor är det än så länge bättre och att jag och de jag står nära mår bra och inte har blivt smittade.
  • ·         Pratar vi ändå pandemi, så kan äntligen 50-plusare anmäla sig för vaccinering i nästa vecka. Det går åt rätt håll och gruppen efter det borde alltså vara jag!
  • ·         Jag känner härliga dofter från köket. Det är långkok på gång. Min låtsassyrra älskar att laga mat och testar gärna nya rätter, så också idag. Jag som hellre äter än att laga mat är mer än nöjd.
  • ·         Vi har kanonväder mest hela tiden och denna söndag är inget undantag. Att då kunna ta en eftermiddagspromenad i skogsmiljö med vänner gjorde det ännu lite bättre. Finns det något finare sätt att umgås på, så säg?
  • ·         Mina relativt nya gympaskor börjar äntligen kännas sköna. De kommer bli mina ständiga följeslagare från och med nu.

Ja, det här var inte så svårt. Stort och smått, lite av varje, som förgyller livet. Dela gärna med dig av några av dina gläjdeämnen för dagen.

Kommentarer

Populära inlägg