Kanske nästa gång

När jag växte upp packade vi bilen och åkte till en liten sjö i skogen, där vi badade, simmade över till bergknallen på andra sidan samt åt hembakade bullar med jordgubbssaft. Det var frídfullt och doften av skogssjö var oslagbar. Vi var inte alls vana vid långa sandstränder fullpackade med människor. Nu har livet ändrats en hel del sedan detta utspelade sig och jag har vant mig vid helt andra preferenser då det gäller sol och bad. Idag har det varit närmare 30 varma grader och en luftfuktighet på 85%, så efter dagens alla “måsten“ var det härligt att spendera sena eftermiddagstimmar på stranden. Jag får väl erkänna att jag inte gärna badar förrän vattnet är varmt enligt mina egna mått mätt och att jag verkligen måste känna för det, så något dopp blev det inte ... kanske nästa gång. Jag strosar hellre omkring, sitter och tittar på vad som händer runt omkring eller försjunker mig i en bra bok med vågornas dån i bakgrunden. Livet är gott!

 
 
 

Kommentarer

Populära inlägg