Vad hjärtat är fullt av talar munnen


Funderar du någonsin över varför du tycker och tänker som du gör­? Varför har du den inställning och den attityd du har? Har du tänkt på att det du lyssnar på, det du tittar på, det du läser, det du talar och diskuterar kring påverkar dig. De du väljer att dela din tid med förändrar dig. Vi påverkas av allt. Det finns ingen som inte tar efter, tar över eller tar till sig.  Positivt som negativt.
Skulle vi bara ta in det som är bra, det som är rent, det som lyfter upp och leder till goda förändringar skulle våra tankar och vår syn på det mesta se helt annorlunda ut. Vi skulle må bättre. Vi skulle bli trevligare och förmodligen vara lättare att spendera tid med. Det vi fyller på med, kommer alltid ut på ett eller annat sätt.  Det hjärtat är fullt av talar munnen.
Iallafall jag vill bli noggrannare med vad jag gör och vad jag säger, för jag vet att någon annan kommer ta efter. Varken jag vill eller inte.  Det kommer  inte alltid vara lätt, men det är definitivt värt ett ärligt försök...

Kommentarer

Populära inlägg