Hur det började

Hur var det nu det började? Jo, en gång i början på 2000-talet i en Second Hand-butik någonstans vid KinneKulles fot i Västergötland. Vem kunde ha anat? Vem kunde ha trott att den resa till Sydafrika jag och H lite smått talat om, faktiskt skulle leda till ett liv i en helt annan kontinent. Det var ingen slump att grundarna av organisationen jag numera arbetar för, var på besök i den charmiga affären just den där lördagsförmiddagen. Nyfikna gick vi dit för att se vad deras presentation skulle handla om i det där intressanta landet långt, långt borta. Det var inte svårt att ha tankarna i soliga Afrika efter en inbjudan att utföra volontärarbete med centrets barn. Så småningom kom vi dit och ingenting var längre det samma. Så mycket gjorde de sex månaderna speciella. Barnen, landet, naturen, folket, umgänget och vad Gud sakta började peka ut inför framtiden. Utbildning, vyn på livet och vägen hit tillbaka var aningens krokig, men jag är så glad och tacksam över att jag är här nu och för att jag vet att det är här jag ska vara.

Kommentarer

Populära inlägg