Pyjamas!


Om någon skulle fråga mig vad mitt favoritklädesplagg är skulle jag utan att tveka säga pyjamasen. Inte nattlinnet, men det tvådelade nattplagget med den konstiga stavningen. Finns det något som slår dessa helt fantastiska kläder? Mjuka, skavfira och tidlösa. De sitter så där härligt löst, att det knappt känns. Vad mer kan man begära? Efter en hel dag av jobb och ansvar kommer slutligen tidpunkten då den åker på och det är dags att varva ner på soffan med en kopp varmt roibooste och en mysig filt. Avkoppling som uppskattas och ses fram emot. På lördagsmorgonen är det inte alltid lätt att slita sig från pyjamasen, den är ju en del av mig. Passar ju så bra att bara strosa omkring i eller ha på sig då det städas.  Sydafrika är dessutom helt klart det rätta landet för mig. Hör och häpna, men under vintertid skådas pyjamasklädda barn och vuxna helt ogenerat mellan hyllorna i mataffären på kvällarna. Så härligt befriande! Vintern närmar sig nu med stormsteg, så kanske har jag då hunnit samla på mig tillräckligt med mod så att även jag kan gynna de andra då det där nödvändiga mjölkpaketet måste inhandlas efter mörkrets intrång.

Kommentarer

Populära inlägg