Förändringar

Det är så lätt att bara köra på i gamla spår, att alltid göra det man gjort dag efter dag, månad efter månad, år efter år ... För en del ger förändringar en kick och är otroligt givande, medan andra anser det vara både jobbigt och frusterande. Det beror givetvis på vilka förändringar vi tänker på, men vår inställning är helt klart förankrad i vår personlighet. För er som inte känner mig kanske det kommer som en överraskning att jag trivs allra bäst då allt är som det ska, då jag vet vad som kommer hända framöver. Att ha kontroll mår jag allra bäst av, men även jag vet att ibland är det till att kasta sig ut, att ta ett steg på vattnet, att ta ett steg i tro. Annars hade jag aldrig varit där jag är idag. Fast å andra sidan, förändringar behöver inte alls vara så drastiska som att börja ett liv utomlands, utan kan vara små saker som piffar upp vardagen. Nya gardiner i vardagsrummet, prova ett nytt smakligt recept eller kanske låta frisören ge dig en ny frisyr. Eller som jag, ändra bloggens utseende. Jag som så länge tyckt att den sett så mörk och tråkig ut, har nu tagit ett tidigt morgonbeslut om ändring. Det sägs ju att förändring förnöjer, så det litar vi på ... i vissa mått ;).

Kommentarer

Populära inlägg