Det perfekta receptet?

Bilden fick munnen att vattnas. Mörka chokladrika brownies med minimarshmallows och russin. Detta måste ju testas. Hela dagen var ju ledig, så varför inte prova receptet på förmiddagskvisten. Enkelt var det också. Perfekt, och inte blev det så mycket disk heller. Chokladrik doft sökte sig säkert genom huset då den stod i ugnen och längtan efter en smakbit var stor. Efter utsatt tid var långpannebrownien inte klar på långa vägar. Den såg inte alls så smaklig ut som på bilden. De färglada, små marschmallowsen hade flytit upp till ytan och såg ut att ha exploderat. Trots att jag mätt formen med linjal för att det skulle stämma överrens med receptet var kakan inte alls så hög och fin. Hmmm ... just det, det är ju på grund av detta jag inte bakar så ofta. Det blir ju så sällan som jag förväntar mig. Hur smakade den då? Helt ok till ett glass kall mjölk, kanske lite torr, men russinen räddade den. Log lite då jag tänkte på alla duktiga bakare där ute, som så ofta lägger ut sina mästerverk på facebooksidor och bloggar. En dag kanske vinden vänder och jag kan också bli en av dem. Baka på kära vänner!

Kommentarer

  1. Jag tycker din brownie såg jättefin ut på bilden!

    SvaraRadera
  2. Haha ... tack, fast inte alls som på bilden i boken. Undrar egentligen hur de lyckades med att inte smälta marshmallowsen?

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg