Att inte störa mönstret

“Åh, du ska hem till en mamma och prata idag.” Hushållets förskolekille vet vad som gäller bara genom att beskåda låtsasmosterns klädsel i morgonstressen. Mycket riktigt, idag var det dags för hembesök. Nog tycker B att jag är “more cool” i jeans och gympaskor, men något jag snabbt fick lära mig här var att visa respekt. Respekt och hänsyn till den äldre generationen, speciellt på landet, visas genom att bära kjol, eller möjligtvis klänning. Att visa bara knän, alltså för mycket ben, är inte något för en vuxen kvinna. Visst besöker jag inte bara äldre personer, men jag är hellre på den säkra sidan. Unga tjejer är ofta klädda i det modernaste moderna, men jag ska ju visa min professionella sida. Det ska vara ordning på sakerna. Visst är det 2000-tal och jag kommer från en värld av byxben, men vem är jag att ändra? Jag tror på bra relationer med dem jag möter. Jag tänker inte störa mönstret.


Kommentarer

Populära inlägg