Det rullar på



Jag ångrar inte för en sekund att jag släpade med mig mina gamla inlines från en världsdel till en annan. De kanske inte används jätte flitigt, men det händer. Ibland sällan och ibland betydligt oftare. Favoriten är nog att rulla utmed havet med solen på näsan, men förmiddagen bjöd på alldeles för stark vind, så vi tog oss till nästa ställe. En stor tom parkering, tillhörande ett shoppingcenter en bit bort. Där får man vara i fred, om inte killen med  fjärrkontrollsbilen är där. Att en och annan person stannar till och tittar då det motioneras får man bjuda på, då  synen inte direkt är den vanligaste. Kanske att vi ändå skulle börja ge lektioner? Fast kanske inte. Är lite rädd att eleverna skulle ge sig ut i trafiken mitt ibland alla hetlevrade taxichaufförer och galna bilförare, som inte ser några andra än sig själva. Tror nog vi fortsätter rulla på i ensamheten. I lugn och ro, där det är någorlunda platt och där ytorna är stora.

Kommentarer

  1. Jag tror att jag fortfarande har ärr både på knäna och armbågar sen jag provade det där för ca 15 år sen. Alldeles för backigt där vi bor men envis som jag är så skulle jag prova inline skates. Det gick helt åt skogen :)))

    SvaraRadera
  2. Så kan det gå ;). Är väldigt backigt här med, men det finns få utvalda platser där det går riktigt bra att åka. Rätt bra motionsform faktiskt, speciellt i motvind ;).

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg