Nästan fridlyst


Att ha spenderat dagar med en journalist och fotograf från hemlandet, mestadels å jobbets vägnar, har gett smaklig utbetalning, vilket jag glatt tackar för. Flera påsar med riktig, salt lakrits! Dessa godsaker som i mina ögon är näst intill fridlysta, då endast söt, lite tråkig lakrits går att få tag på här om man har lite  tur. Ni ska bara veta hur bortskämda ni är som kan knalla ner till affären när som helst och inhandla dessa ovanligheter ;).
Jag fick idag frågan om det är något jag saknar från Sverige. Ska jag vara ärlig, så är det inte så jätte mycket. Saltlakrits, är så klart en grej, men annars är det de ljusa sommarkvällarna, mysighetsfaktorn kring advent, att inte bara kunna kila över hos någon sedan länge nära för en pratstund och så riktigt, starka sopsäckar. Det är ju inte så att världen står stilla för att en kontinent har bytts mot en annan. Det är nya saker man börjar tycka om, andra smaker och ställen. Borta blir hemma. Det blandas, ges och tas.

Kommentarer

Populära inlägg