Längtan efter ett avbrott

Jag gillar värme och soliga dagar och lider inte speciellt mycket då de flesta klagar kring hettan. Men nu har jag iallafall längtat efter ett litet avbrott, då det varma har hållit i sig så länge. När det inte längre kan kommas ihåg när strumpor senast bars och då jag sist såg skymten av en jacka, kanske det ändå är dags för hösten att göra sitt intrång. Åh, dessa härliga friska, ljumma dagar utan luftfuktighet som väntas framöver! Hösten är absolut min favoritårstid här borta. Inte för att det verkar som denna efterlängtade tid tänker anlända snart, men drömma kan man ju göra, även om väderleksrapporter skvallrar om 30 varma grader dag efter dag. Men så tidigare idag letade sig härliga dofter av regn oväntat in genom de öppna kontorsfönstren. En god paus, som höll i sig lite lagom under kvällen. Detta firades genom en liten promenad från närmsta affär tillsammans med B och paraplyet.   



Kommentarer

  1. Du är duktig på att ta fina bilder A-K! Det ser ut som Hawaii med de tropiska blommorna :)

    SvaraRadera
  2. Tack Maria. Hibiscusblommor finns det överallt just nu och det är sant, de finns ju också på Hawaii. Kanske finns mer likheter, men jag har lite svårt att veta eftersom jag aldrig varit där. Ha det gott!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg