En månad kvar


Nu är det bara en månad kvar och jag kommer återigen spatsera omkring på svensk mark under några veckor. Det var ju ett tag sedan jag befann mig i hemlandet kan man säga. Ny resväska är inköpt och några små gåvor handlade till de där borta på andra sidan jordklotet. Jag har nog inte så väldigt mycket förväntningar, tycker bara att det ska bli skönt att vara helt och hållet ledig. Givetvis hoppas jag på att kunna spendera tid med familj och vänner, men känner inte alls för att planera in varenda minut. Även om kvällarna kommer vara mörkare då, svenska mått mätt, så kommer det kännas otroligt ljust och härligt för mig. Prickig korv, fönster utan galler, cykelturer, svenskt tal på teven, promenader på kvällstid, björkar, lösgodis. Trevliga tankar, så här på förhand. Något jag vet att jag säkerligen kan förvänta mig, är den där konstigt, blandade känslan av välkänt och främmande. Lite som att vara på plats och se på från avstånd. På en och samma gång. Men först otroligt mycket som ska hinnas med, innan flyget lyfter... 

Kommentarer

  1. "Systra di" i lillstugan ser fram emot ditt besök med glädje:-).

    SvaraRadera
  2. Då är vi hemma i Sverige samtidigt, va kul! Ska vi fika? Du hittar ju hem till mig :) Kram, Maria

    SvaraRadera
  3. Anonym - inte så långt kvar nu :).

    SvaraRadera
  4. Maria, kul!! Vet du, längtat efter en cykeltur ut på landet och då blir ju en tur till er helt perfekt. Vi får hålla kontakten!

    SvaraRadera
  5. Va bra! Du får skicka mig ett meddelande på FB när du kommer till Sverige så vi kan planera in det. Linda vill säkert också vara med! Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg