Smittar av sig

Delad glädje är dubbel glädje. Det är så sant som det är sagt. Att vara glad tillsammans med någon annan är befriande och upplyftande för själen. En händelse eller ett samtal som får flera att känna förtjusning och lycka, på en och samma gång, är speciellt. Känslan smittar av sig.

Vad som får oss att känna glädje varierar en hel del, på grund av vilka vi är. Vad vi tycker om, vad vi varit med om och vilken attityd vi har till själva livet. En del hittar glädjen i det lilla, medan andra får leta länge.

Vardagslyckan är den jag uppskattar mest. Inte det där stora, men det där lilla som jag inte räknat med. Som ... 

... det där noga ihopknåpade kortet från B med texten You are the key to my heart. En kärleksförklaring från en sju-åring, som jag inte kommer glömma i första taget!

Eller, det härliga mjölktandsleendet som är riktat mot bara mig.

Vi behöver inte titta så långt bort. Glädjen finns där för oss alla. Att ta emot och ge bort. 

Kommentarer

  1. Så himla gulligt! Barn när dom är som bäst!!! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, de kan de .... när de vill :)

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint! Jag skulle så gärna vilja få träffa B snart!

    SvaraRadera
  4. Maria, han är en riktig sköning för det mesta. Jag har berättat och visat dina foton av Faluns hoppbacke och även hästar ni är involverade med. Han är riktig imponerad och vill gärna att jag tar med honom till er, bara så du vet!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg