Förbjudet!

Det var lite av ett ramaskri som lät sig höras här på kusten helt nyligen. Budskapet om att det var förbjudet av bada i havet kom som en blixt från klar himmel. Rösterna gick höga kring turisterna som inom bara några få veckor kommer börja sin vallfärd till de många, natursköna stränderna i området. Sommarens turistnäring är hotad!!! 

 Nyheten fångade förståss även mitt intresse, men kanske inte på samma sätt som en inbiten kustinvånare som vuxit upp med havet och alla dess nycker. Hajnäten som tagits bort på grund av inte helt betalda avgifter, kan ju diskuteras, men faran som alla verkade se, fick bara mig att känna spänning. Jag såg framför mig en hel massa hajar, delfiner och valar helt nära strandkanten och kunde inte vänta på att ta mig ner till stranden för att ta mig en noggrannare titt. Få se det jag ser på långt håll från fönstret i vardagsrummet, men så mycket närmre. Tyvärr, hindrade långa arbetsdagar mig och efter bara några ynka dagar var problemen lösta och allt var återigen som förut...  


Kommentarer

Populära inlägg