Helt säkra


 “I want to go back packing with you one day”. Ja, 8-årige B vill ut och luffa med låtsasmostern. Jag måste säga att jag kände mig både speciell och utvald när dessa väl valda ord riktades mot just mig. Mig och ingen annan. Jag såg grekiska öar framför mig, men blev snabbt kastad tillbaka till verkligheten. B ville vandra till närmsta stad, kanske en så där 15 km bort.  Oss två och stora ryggsäckar fyllda med mat. Hur det än blir, så är det här helt klart en riktig kärleksförklaring.

Vissa känner sig älskade och sedda om andra bekräftar dem med ord, andra genom presenter. Det finns de som föredrar kvalitetstid och de som känner sig allra mest speciella om de blir fysiskt berörda. Och så sådana som jag, som vet att någon bryr sig på riktigt om de gör något för oss, om det så bara är i det lilla. B, å andra sidan älskar helt klart att spendera tid med andra. Riktig kvalitetstid, då man gör saker tillsammans. Så hans val att ha med mig i sina äventyrsplaner är ju helt rätt. Nu är det väl så att vi förmodligen känner igen oss lite i de flesta alternativen, men ett sätt sticker ut mer än de andra. Kanske kan jag packa ner mina pinaler i Bs ryggsäck, som han bär medan vi traskar fram på den krokiga, asfalterade vägen. Då är vi ju båda nöjda och glada! Och vi är också helt säkra på att vi älskar varandra :)

Kommentarer

Populära inlägg