Det bara ett fåtal visste

Det knackar på dörren  och in kliver en av ungarna tillsammans med vår alldeles egna lekterapitant. Strålande ögon och det härligaste leendet jag sett på länge möter mig. Jag visste direkt. Nu har förberedandet startat. Det som bara ett fåtal informerats om har nu avslöjats. Det som alla barnen går och väntar på. Det finns en familj där ute, som väntar på mig. Nu är det min tur! Jag svarade så gott jag kunde på frågorna som precis fötts. Har de en hund? Har de en mikrovågsugn och en dush? Hur åker man dit? Sådant där som är väldigt viktigt för ett barn att veta? 

Allt arbete kring att hitta den där speciella familjen som är rätt för just denna unga individ är gjord och nu ser vi fram emot att de sakta men säkert ska lära känna varandra. Ett besök åt gången, för att så småningom få bo tillsammans. Kvinnan med så mycket vishet och kärlek nog för fler, och de andra i hushållet är mer än redo att presentera en ny medlem till ett normalt familjeliv. 
Notera att bilden inte har något med texten att göra. Kunde varit, men är inte. 

Kommentarer

Populära inlägg