Andras hus och inredning

Är du som jag, så är du också ofta nyfiken på hur andra lever. Hur de har det i den boning de kallar sitt hem. Det kan vara den där personen jag så ofta möter på gatan, kvinnan jag observerar eller kanske byter några ord med i affären, kollegan, eller  männen som sitter utmed vägen och väntar på att bli upplockade för ännu en dags jobb. För mig kända eller okända personer. Det spelar inte så stor roll. Bara en liten glimt och min bild av andras världar blir något större.

Precis som i hemlandet varierar stilar av hus och inredning en hel del även här.  Allt beror inte på tycke och smak, utan mer på hur stort ditt bankkonto är, vilken kultur du tillhör och helt enkelt i vilket slags område du bor i. Själv har jag förmånen att besöka en hel del personer från alla de bakgrunder genom mitt jobb. Så min nyfikenhet mättas ju en del. 

Om du någonsin undrat hur en helt vanlig sydafrikansk familj långt ute på landet kan tyckas leva, så kan det se ut så här. Hemtrevligt, eller hur?

Sovrum, kök och vardagsrum ryms i en och samma rondavel (hus med runda väggar).



Kommentarer

Populära inlägg