Det som överväger

Tänk vad en del saker kan göra en glad. Mitt i vardagen så där. Ta det där korta telefonsamtalet som nyligen kom från fosterpappan som bara ville säga att allt går fint och att de trivs så bra med den nya familjemedlemmen. Luren gavs sedan till den lille knatten som pladdrade på utan att jag förstod ett ord, vilket gjorde det hela ännu lite bättre. Eller när 4-åringen på småbarnsavdelningen spontant utbrister “aunty Karrrrrrrin, you arrrre so beautiful”. Det värmer hjärtat på den för dagen halsbands- samt kjolbeklädda tanten. Och inte att förglömma dagens höjdpunkt när jag fick förmånen att beskåda det allra första mötet mellan en av barnen och familjen som en dag kommer bli hans. Känslan att detta kommer bli riktigt bra stärktes ännu mera när vi promenerade på stigen tillbaka till bilen tillsammans med en sprudlande glad pojke. Jag kan inte låta bli att gilla mitt jobb lite extra ibland! Och så måste det vara, för det överväger allt det jobbiga och tragiska som vi ändå möter. Precis som varje arbetsvecka innehåller även denna sådant jag inte alls kan förstå, det jag är van vid, det som är nytt, det som får mig att fundera, bli frustrerad över, och det som påminner mig om att jag är riktigt förunnad. 


Kommentarer

Populära inlägg