Efterlysning!


Hallå där ute! Kvinnor och män! Flickor och pojkar! Vi behöver er hjälp. Planeringen inför årets fosterfamiljedag i början av juli har tagit fart. Det är dagen då vi har familjerna i fokus, där de uppmuntras, har roligt och undervisas i en salig blandning. Tiden går fort och snart är vi där, varken vi vill det eller inte.  Juli månad betyder vinter och under de småkyliga dagarna älskar alla att gå omkring och kura i halsdukar och mössor, så varför inte överraska de omkring 250 deltagarna med stickade små plagg. Det är här vi behöver er. Var med att sticka mössor, halsdukar och fingerlösa vantar till barn och vuxna. Alla färger och modeller funkar.

Här i vårt hus har det börjats och jag vet att fler och fler av kollegorna också numera stickar rad efter rad. Jag  kan blygsamt säga att jag verkligen inte brukat stickorna regelbundet under årens lopp, men det duger bra. Med hjälp har vi möjlighet att ge till alla. Var med, vettja! 

Maila mig på barfotamedak@gmail.com och jag ger er adressen ni kan posta det stickade till. Om det sänds första veckan av juni, ska det förhoppningsvis hinna fram i tid. Om inte hittar vi lätt andra som tacksamt tar emot. Tackar på förhand!

Kommentarer

Populära inlägg