Något av en expert

Sydafrika är något av en expert på helgdagar, eller ska jag kanske säga ledighet under veckodagar.  Det är de dagar som infaller mitt i veckan, samma varje år, som för bara någon vecka sedan, då det var  Freedom Day. Det är dagen när frihet och landets allra första val efter apartheids avskaffande koms ihåg lite extra. Appropå politiska val, så sker de mitt i veckan och för att så många som möjligt ska ha en chans att rösta är det utlysta, extra lediga dagar. Även för någon som jag, som inte tillåts lägga en röst, trots att jag välidgt gärna skulle vilja. Så är det då helgdagarna som infaller på en söndag, som första Maj nu i söndags. Japp, vi var lediga dagen efter. Inget ska missas! 

För att ha några bilder att visa, så får det bli från vår lilla måndagsutflykt till en av de närliggande naturreservaten. En härlig stund i höstsolen, en helt vanlig röd dag i almanackan. 





Kommentarer

Populära inlägg