Alla är välkomna!

En del rusar på snabbt, snabbt över sanddynor, gräs och stenar. Andra springer och går lite om vartannat. Och, så finns det då sådana som oss, som bara går. I rask takt eller inte. Det är ju det som som är så perfekt med lördagsmorgnarnas Park Run. Vi kan alla delta huller om buller i det 5 km långa spåret. Jag som älskar promenader i Guds fria natur har inga problem alls att vara på plats klockan åtta på morgonen, vecka efter vecka, om jag nu kan förstås. I vanliga fall är säkerheten inte den bästa längs stränderna här där täta snår av buskar ofta finns, men nu tillsammans i grupp är det inga problem alls.

Konceptet började för ett antal år sedan i England, men finns nu tydligen lite här och där över världen, tex  i Danmark, Polen, Italien, Singapor och USA. Det hela handlar om “inkluderande, hälsa och sammanhållning i det lokala samhället”. Mitt i prick! Det är precis det vi upptäckte, långt innan jag kikade in på websidan. Det är rätt fantastiskt att se männsikor i alla åldrar, från alla bakgrunder och förmodligen samhällsklasser sida vid sida. Det hejas, byts några ord och känns igen under loppet, vilket känns allmänt trevligt.

Har du chansen någon gång, så tycker jag att du ska delta. Alla är välkomna! Det är kostnadsfritt och väl i mål får du din förtjänade sluttid. Kanske ses vi!




Kommentarer

Populära inlägg