Tillbaka i tiden

Mitt minne är, och har nog aldrig varit så där jättebra. Jag glömmer en hel del, men att kunna gå tillbaka i tiden och titta på bilder och läsa lite grand får mig att återuppleva känslor, dofter, ljus, ljud, samtal och sammanhang. Allt kommer tillbaka. Förr var det fotoalbumen, men nu passar en blogg ypperligt för mig.

En blogg är en offentlig dagbok. Och, det är ju det som är charmen. Jag väljer vad jag skriver, helt enkelt sådant jag vill dela med andra. Ett ypperligt sätt att använda sig av, när man bor på andra sidan jorden och tycker att nära och kära bör hänga med i vad som sker här borta hos mig. Fast det är ju helt valfritt det också, om man vill läsa eller inte. Inget tvång här inte.

Kollegor har klagat mer än en gång på att jag inte skriver på engelska, vilket är ett medvetet val.  Jag pratar så lite svenska, så det är ett bra sätt att hålla språket levande och de allra flesta läsarna förstår ju ändå detta språk. Vill man läsa på annat valfritt språk, så finns ju google translation helt enkelt, som jag vet att några använder. Att det ibland blir både komsika och något svårbegripliga översättningar får man helt enkelt ta. Skulle jag av någon anledning ta mitt pick och pack och styra kosan tillbaka till barndomslandet, skulle det inte förvåna mig om jag skulle välja att skriva på engelska iställlet.

Sometimes you will never know the value of a moment until it becomes a memory.”
-Dr. Seuss-

 Mitt allra första bloggfoto i oktober 2012. Inlägget handlade om sydafrikansk regnperiod. 

 Camping-minne från en tidig morgon i september 2013.

Besök i närbelägen kåkstad i september 2014.

I september 2015 handlade det bland annat om ett 3-årigt projekt som gått i hamn, där omkring 400 kvinnor blivit utbildade till att stärka familj och samhälle. 

Kommentarer

  1. Är glad att jag kan följa dig i din vardag trots att vi bor så långt från varandra. "Lillstugan"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara kul att kunna dela med sig ibland. Ha det gott och hälsa hemtrakterna!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg