10 år idag

Grattis B! Några timmar till och du är 10 år och 1 dag. Äntligen anlände den efterlängtade dagen du pratat om sååååå länge. Du ska veta att jag är tacksam för att du finns i mitt liv och att jag inte kan tänka mig något annat. Trots att vi är så olika, är vi ändå lika. Vi har kul tillsammans, men kan också reta gallfeber på varandra. Du är riktigt sportig, det är inte jag, men självklart hejar jag på dig när det är matcher.  Du  glömmer av din egna kanin, men det gör inte jag. Jag vill vara i tid, men för dig verkar tid inte existera. Du älskar böcker av alla de slag, det gör jag med. Trots att du läser bra, tycker jag om att läsa högt för dig. Bara för att det är kul. Du älskar kaksmet, det har jag också alltid gjort. Mer än det slutliga resultatet. Vi är nog båda lite äventyrliga, på våra egna vis. Du tvekar inte att berätta både roligheter och svårigheter, och jag lyssnar. Vi har snart samma skostorlek och numera kan jag utan problem bära dina luvtröjor. Liten blir stor. Det är spännande att följa på nära håll. Du är speciell. Du är älskad, B. Glöm aldrig det!

Love, aunty ♡♥

Kommentarer

Populära inlägg