Förgyllt mina Sverige-veckor

Det där med gamla vänner är härligt. Speciellt de som man bara kan fortsätta umgås med, som om vi inte varit ifrån varandra så länge, som vi faktiskt har. De flesta har jag sporadisk kontakt med, men det är ändå inte speciellt ofta. Man skulle ju egentligen kunnat tro att det borde vara både stelt och nästan lite pinsamt när vi väl träffats, men inte alls. Det verkar som de vänskaper man odlat på en stabil grund ändå består. 

Jag är glad och tacksam för de jag hunnit träffa. För de som har åkt långa vägar och för de som bor i närheten, men som alla tagit sig tid att spendera kvalitetstid med lilla mig. Ni har alla förgyllt mina Sverige-veckor. Hur spännande är det inte att tänka på hur olika våra liv utvecklats sedan vi umgicks mest hela tiden, då för länge sedan? Jag ser fram emot nästa gång. 

"The most beautiful discovery true friends make
 is that they can grow separately without growing apart.

-  Elizabeth Foley - 

Kommentarer

Populära inlägg