Om ni har vägarna förbi

Dramatisk vy och en sällan skådad naturupplevelse, inte allt för långt borta, är ju helt perfekt. Nog känner jag mig förunnad alltid, jag som älskar sådant här. Så, nu vill jag dela med mig till er, eftersom det vore dumt att missa om ni nu skulle ha vägarna förbi. 


En utsikt som lätt tar andan ur en och får, iallafall mig, både glad och förundrad. Gud visar att han har ett öga för det storslagna när han skapade det här. Kan det bli vackrare?


Att det finns en mysig restaurang mitt i det storslagna är en bonus. Utsikten från verandan där maten kan ätas har precis denna mäktiga utsikt. Det kan tänkas att fokus blir lagt på annat än tallriken dock. Vill ni slå till lite extra så finns det även stugor att hyra, där du kan njuta av lugnet en dag eller två.  


Har ni ett intresse för djur, så finns det på plats. En sovande liten hund vid fötterna och en näshornsfamilj att vila ögonen på i träden samtidigt som något på menyn inmundigas. Det är inte helt ovanligt att örnar ses sprida sina vingar utöver dalen.


Gillar ni speciella prylar, så finns det lite av varje att titta på i trädgården och att köpa i den lilla butiken. 


Det här, kära vänner, är en härlig utflykt en söndagseftermiddag. Hojta om ni behöver vägbeskriving. 

Kommentarer

Populära inlägg