Det ligger i luften


Livet är allt bra spännande. Iallafall om man tittar i backspeglen och inser att det är en hel del som passerat. Både små och större händelser. Vissa saker betyder mycket  för mig, men kanske inget alls för andra. Att byta kontinent är ju stort om man tänker efter, men efter ett tag känns allt naturligt och hemma, så det är inget jag reflekterar över särskilt ofta, men de där mer vardagliga sakerna. Ja, för mig iallafall. Sådant som händer på jobbet till exempel.

Ibland pratar jag och kollegan om hur mycket vi varit med om tillsammans genom åren. Att vi borde skriva en bok någon gång, men att vissa saker är så otroliga, att folk förmodligen inte skulle tro på oss. Vi tycker båda att leta upp försvunna personer är fantastiskt roligt. Hur detektivarbetet bär frukt, och faktiskt fungerar. Hur döda personer, visar sig leva. Eller som nyligen, en mamma ingen lyckats få tag på på flera år. Men, hur vi tillsammans hittar ledtrådar i gamla rapporter, följer upp på ställen ingen verkar ha tänkt på och sedan helt plötsligt har mamman själv på telefon. Spänning på jobbet, minst sagt. Medfödd nyfikenhet är helt klart en tillgång.

Just nu, ett nytt år. Lite som ett tomt ark och vi får börja om på något sätt. Nya dörrar kan öppnas, gamla kan låsas. Förväntningar och drömmar kan dirigeras om, eller leva kvar. Låter klyschigt, men det är  ju sant. Allt är möjligt, eller iallafall väldigt mycket. Jag vet inte vad det är, och inte alls hur framtiden kommer se ut i detalj, men av någon anledning känner jag spänning. Det ligger liksom i luften. 

Kommentarer

Populära inlägg