Jättetack!


Här ser ni centrets splitternya varmluftsugn. Jag tror aldrig jag sett något så blänkande och rent i ett kök förut. Jag blir glad bara jag tänker på det. Inte på hur det nästan glittrar, men på skillnaden  det kommer bli för kökspersonalen att laga måltid efter måltid till centrets barn och personal. Och, på att en del av er har varit med och sett till att det kunde ske. Ett JÄTTETACK till er som anammade min efterlysning till just detta ändåmål i slutet av november. Klicka gärna här om ni missade inlägget.

Förut såg det ut så här. Det var gamla, rostiga spisar, som inte alls fungerade som de skulle.


En fin varmluftsugn, som snart kommer sprida härligt, goda  dofter utöver innergården, ersatte de gamla tidigare idag.  


Tänk att vi tillsammans kan få önskningar att slå in. Att vi kan få saker och ting att ske. Låt aldrig någon säga att det inte lönar sig, att det aldrig kommer funka. Det gör det visst, pö om pö, lite i taget, tillsammans kan vi nå långt. Tilläggas bör att pengarna som kom in även räcker till att påbörja en uppgradering av centrets gamla, till viss del trasiga övervakningssystem.

"Team work makes the dream work"

John C. Maxwell

Kommentarer

Populära inlägg