En alldeles speciell dag

Nu har över en vecka passerat, men det är ju inte helt juste att hålla årets mest planerade och speciella dag för mig själv. Fosterfamiljedagen, som det slitits för och setts fram emot. Dagen var en succe’ och nu funderar vi redan på hur vi egentligen ska kunna toppa dagen till nästa gång. Om det nu skulle vara en nödvändighet.


I år var vi på något liknande en lägergård, som gav oss nya möjligheter. Dessa möjligheter blev även nya erfarenheter för många. Sådana där som kanske bara sker en gång i livet.

För er som inte vet, så hägrar dagen helt kring de fosterfamiljer som gått igenom vårt program och som numera välkomnat fosterbarn till sig. Vi vill att de ska få ha roligt och även lära sig nya saker. Få känna stöd och också träffa varandra igen. Många har varit med förut, medan några var där för allra första gången. I år kom hela 52 familjer tillsammans med alla barn i varje hushåll, så det var en del kan man säga. 

Nedan kan ni se en liten bildkavalkad av vad som hände under dagen. Visst, hade vi gemensamma samlingar, men det jag tror deltagarna kommer minnas allra mest är aktiviteterna. När de vuxna stannade kvar i samlingslokalen för sitt, fick barnen riktiga överraskningar, som jag tror de kommer minnas länge.

Tänker jag tillbaka är jag så glad och nöjd med dagen, som jag tror uppskattades av alla. Men, ska jag vara helt ärligt är det ändå lite skönt att det är över. Nu är det bara att vänta på rapporterna från mammorna när de träffas i stödgrupperna framöver.  










Kommentarer

Populära inlägg