Övertygad



Naturen här omkring är inte att leka med. Ofta storslagen, med vyer som får en att hissna. Berg och dalar. Platåer. Gräs och buskar. Skogar. Utöver djupen seglar ofta rovfåglar, inte helt ovanligt ståtliga örnar. Det är vackert. Unikt. Jag bara måste smyga mig ut så långt ut jag vågar, kika ner utöver kanten och undra vilka djur som kan tänkas vandra runt bland träd och snår.  Det går inte att låta bli. Jag älskar det här.


Nu har våren anlänt och det har börjat regna en del, så det kan tänkas vara grönare än vad bilderna visar, då det fortfarande var vinter när de togs. Här är grönskan frodig och väldigt, väldigt grön under sommaren. Ibland så till den milda grad att det nästan känns overkligt.


Mycket av det här otroliga finns ganska nära mig. En biltur, kanske lite picknick, några timmar till övers och jag blir fylld med tacksamhet, glädje och ny styrka. Övertygad om att Gud inte lämnat något ogenomtänkt då detta blev till.


Kommentarer

Populära inlägg