Värdefulla och viktiga

”Jag är så glad, min son berättade att mina arbetskompisar kom och pratade i skolan. Han säger versen We all have the right to feel safe ... och har fått i läxa att rita sin hand, där de ska skriva namn på personer de litar på. Han kom till och med ihåg introduktionen av lektionen.”

Vilken uppmuntran! En av kollegorna skickar ett whatsappmeddelande till en av våra jobbchattar efter ett av våra senaste skolbesök. Nu är ju hon någorlunda insatt i programmet sedan innan, men hennes respons är ändå guld värd. Vi vet att det vi lär ut sprids från barnen till de där hemma. 

Det händer att barn kommer fram och berättar att de känner igen mig/oss och att vi varit i deras skola. Häromdagen såg jag de gröna barnskyddsbanden vi ger till eleverna, på några skolunifromsklädda lågstadiebarn i den lokala mataffären, flera dagar efter att vi varit hos dem. Hjärtat blir varmt. Barn behöver det här. De måste veta att de är värdefulla och viktiga. Barn är NU och inte bara framtiden, som vi så gärna säger.

Har ni missat vad våra skolupplysningslektioner handlar om, så är det bara att gå tillbaka till senaste inlägget här på bloggen. 



Kommentarer

Populära inlägg