Hjälp oss hjälpa

I år kommer jag inte ha en speciell julinsamling för organisationen jag arbetar för, men vet att många gärna köper någon slags upplevelse eller vill sponsra något välgörenhetprojekt som julklapp till någon när och kär. Jag ska inte sticka under stol med att pengar behövs för att driva allt det arbete vi gör med barnen på centret, med fosterfamiljerna, i samhällen och byar, skolor och allt det andra.


Jag har nämnt det tidigare, men det är fortfarande likadant. Generellt vill personer, företag och andra ge pengar till det man kan ta på. Ett tak, skolbänkar eller sängar. Mycket få vill sponsra det där vardagliga. Löner, bensin, blöjor, toalettartiklar, patroner till skrivaren, mat ... Det som får allt att gå runt. Vad hjälper det om vi har 100-tals sängar, men inte har råd att betala en barnskötares lön? Skolböcker, men ingen lärare? Att vi förväntas skriva långa rapporter till diverse myndigheter, men inte har papper? Men, ni kanske har förstått grejen redan och om ni sedan inte vet vad ni ska köpa för klappar till någon, då slår jag ett slag för vår organisation. Hjälp oss att hjälpa andra.


Fråga mig här, på messenger eller sänd ett email till barfotamedak@gmail.com och jag skickar mer än gärna Swish-nummer eller svenskt bankkontoinformation samt hemsidans adress eller FB-sida om det skulle vara av intresse. Ett annat alternativ är att sponsra oss genom Läkarmissionen. Pengarna kommer fram, ingen tvekan om saken.

Kommentarer

Populära inlägg