Storhjärtade människor


För inte alls länge sedan efterlyste jag personer som kunde tänka sig att vara med och sponsra centrets barn när skolan kör igång igen. Det nya skolåret startar imorgon. Inköp har gjorts, och tänk att en del av er har varit med på ert sätt. 

Några kontaktade mig och pengar blev insatta på kontot. Jag blir så glad av storhjärtade människor som offrar något hos sig själva och tänker på oss, långt, långt borta. Tack så jätte mycket!
Jag tycker alltid att det är spännande att tänka på dessa unga elevers framtid. Utbildning är lika viktigt här som överallt annars, för att få ett bra jobb och för att det helt klart skapar fler möjligheter. Kankse har vi några lärare, politiker, bilmekaniker, busschaufför, musikalstjärnor, astrounater, och eventuellt till och med någon blivande socialarbtare, bland oss just nu. Allt är möjligt. Jag kanke aldrig får reda på vad dessa tjejer och killar faktiskt kommer att försörja sig med när de vuxit upp, men vad jag vet är att det de lär idag utvecklar dem och ger dem en bättre framtid.
                                                  Ännu fler ryggsäckar för spända barn. 

Kommentarer

Populära inlägg