Nu är allt precis som det ska



Oj, oj ... sent omsider kom hettan hit med bravur. Ett tag kändes det som om den riktiga sommaren aldrig tänkte anlända, men nu svettas det rejält, och tanken på den lilla poolen hemmavid är ständigt lockande under arbetstimmarna, så nu är allt äntligen precis som det ska. 
Tiden kändes faktiskt  ur led ett tag där, för regnet höll sitt grepp om oss, även då regnperioden för länge sedan borde ha kommit till ett slut. Kanske tog naturen igen de år vi hade torka och vattenransonering. Temperaturen nådde ibland inte upp till mer än 20-22 grader, och luftfuktigheten lös med sin frånvaro. Det hela var något konstigt med andra ord. Men, som den gamla nordbo jag är, så var det inte svårt att gilla läget. Jag kunde lätt klä mig därefter, enligt mina mått mätt. Då jag eventuellt hade på mig byxor med långa ben, en skjorta och sandaler, så letade andra fram vintergarderoben. Det var ett rent nöje att observera människor i mataffären och på jobbet, då det kunde ses allt från shorts- and flipflopklädda personer till andra som verkade tro att snö var på ingång. Vinterstövlar, stickade mössor och tjocka jackor. Vilken tur att vi kan välja själva. 
Med öppna fönster och dörrar, fläktar på högsta snurr,  och ständig påfyllnad av vattenglaset, så ser en del av oss fram emot hösten som enligt almanackan ska anlända redan på fredag. Jag tvivlar på att värmen därmed drar sig tillbaka, men enligt mig, så får det gärna hålla på ett tag till. 

Kommentarer

Populära inlägg